בריאות השן ותזונה נכונה

כולנו היינו רוצים להימנע מבעיות בשיניים. אך האם כולנו מקפידים על  שנדרש מאיתנו כדי שזה יקרה? מעבר לביקור שגרתי אצל הרופא שאנחנו אולי מפספסים והניקוי אבנית אצל השיננית שחלקנו לא מקפידים עליו כל חצי שנה, ישנם הרגלים נוספים שיכולים לסייע לנו בשמירה על בריאות השן ובמניעת דלקות, זיהומים, עששת ובעיות אחרות.

מה הקשר בין תזונה לחורים בשיניים?

בעבר אולי המליצו להימנע ממאכלים מסוימים, אך כיום הדגש הוא על פלואוריד, הרגלי תזונה נכונים ושמירה מיטבית על היגיינת הפה.
כל מה שאנחנו אוכלים, ולא משנה מהו סוג המזוון. הוא עובר מן הסתם דרך הפה ושם מצטברים חיידקים ובקטריות. החיידקים הופכים את הפחמימות לחומצה לקטית וחשיפה ממושכת לחומצה לקטית פוגעת באימייל, הציפוי החיצוני של השן. ומה זה מייצר בסופו של דבר? חורים  ובעיות דנטליות.

התזונה על בריאות השן

ככל שהמזון שלנו נשאר  זמן  רב יותר על השיניים שלנו, ישנם יותר סיכויים להיווצרות חורים.  חשוב לזכור שישנם מזוונות שממש נדבקים על משטח השן, לכן חייבים להקפיד לצחצח לאחר כל ארוחה גם הקלילה ביותר

האמת שלא חייבים לוותר על מאכלים אהובים בריאים יותר או פחות , היגיינה היא שם המשחק . לכל המזונות שאנו צורכים ישנה משמעות בריאותית חשובה לגוף שלנו, אך אין זה אומר שצריך לתת למזון הזה להישאר  זמן מיותר על גבי השיניים שלנו.

ככל שאוכלים פחמימות בכמויות  גדולות יותר מספר פעמים ביום, כך כמובן נוצרת יותר חומצה ושוב יש יותר סיכויים שהשיניים יפגעו. כשאוכלים פחמימות עדיף לא לאכול אותן לבד אלא עם עוד סוגי מזונות כמו למשל ירקות או שומנים בריאים וכך הפחמימות יהפכו להיות רק חלק מארוחה שלמה ומזינה וזה יסייע להישטף מהשיניים  ביתר קלות באמצעות הרוק.

חשוב לדעת שגם שתייה במהלך הארוחה גם היא מסייעת להורדת החומציות בפה , ועוזרת בסילוק בקטריות

הרגלים נוספים מועילים

להרבות בשתיית מים במקום משקאות מוגזים ומתוקים, אכלו מסטיק ללא סוכר בסוף הארוחה, לצמצם תדירות של נשנושים, לצרוך פחות מזון מעובד או סוכרי ובאופן כללי לעשות בחירות בריאות יותר ונכונות יותר גם עבור השיניים שלכם, וגם עבור הגוף והנפש.

רפואת שיניים דיגיטלית

רפואת שיניים דיגיטלית

רפואת שיניים דיגיטלית העתיד כבר כאן אז אמנם אנחנו עוד לא רובוטים אך העזרים החדשניים המעודכנים בתחום רפואת השיניים הם בהחלט המכשורים הדיגיטליים. מה שמסייע

קרא עוד »

ציפוי שיניים

ציפויי שיניים היום יותר מאי פעם עומדת בפנינו היכולת לשמור ולשפר את החיוך השיניים שלנו בשלל אפשרויות. וכמו בתחומים רבים בעולם האסתטיקה גם ענף רפואת

קרא עוד »

כירורגיית פה ולסת

כירורגית פה ולסת תחום השתלות השיניים הוא תחום מפותח ונפוץ בימינו. סביר להניח שרוב האנשים שתפגשו, בעיקר אחרי גיל מסוים, כנראה ויעברו טיפולי השתלות שיניים.

קרא עוד »
התחל בשיחה
צריך עזרה?
היי,
האם אוכל לסייע לך במשהו?
דילוג לתוכן